Τι κοιτάζει ένας
εργοδότης τα… 6 πρώτα δευτερόλεπτα που βλέπει το βιογραφικό σας;
Αν νομίζετε ότι για ένα
καλό βιογραφικό αρκούν οι φοβερές σας σπουδές και τεράστια εμπειρία σας, κάνετε
μεγάλο λάθος. Οι εργοδότες βλέπουν τόσα πολλά, που το μάτι τους ψάχνει για
άλλα πράγματα! Σύμφωνα με….
μια πρόσφατη έρευνα, ο μέσος εργοδότης ή υπεύθυνος για το τμήμα Human Resources κατά μέσο όρο κοιτάζει ένα βιογραφικό περίπου 6 δευτερόλεπτα, μέχρι να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει ή όχι. Και είναι πολύ λίγα αυτά που περνούν στο επόμενο στάδιο, στην στοίβα, δηλαδή, των “προς περαιτέρω μελέτη”. Το πρώτο ξεσκαρτάρισμα γίνεται τόσο γρήγορα και κανέναν σχεδόν ρόλο δεν παίζουν οι ικανότητές σας, η προϋπηρεσία σας, οι σπουδές σας ή οι δεκατρείς ξένες γλώσσες που μιλάτε.
Τι κοιτάζουν;
Το πρώτο πράγμα που κοιτάζει ένας εργοδότης είναι το όνομά σας. Μετά, συνήθως θα διαβάσει τις δύο τελευταίες δουλειές που κάνατε (τι θέση είχατε και σε ποιες εταιρείες), το πότε δουλέψατε εκεί και μετά την εκπαίδευσή σας.
Εννοείται πως όσο πιο καθαρό και σαφές είναι το βιογραφικό σας στις περιοχές που προαναφέραμε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να “περάσει” το πρώτο ξεσκαρτάρισμα. Ένα βιογραφικό που δεν αναγράφει σαφώς “Προϋπηρεσία” ή “Εκπαίδευση”, ή που χρησιμοποιεί το ίδιο μέγεθος και βάρος γραμματοσειράς για όλες τις πληροφορίες που περιέχει, είναι καταδικασμένο.
Στην φωτογραφία επάνω δείτε σε ποιο σημείο στέκεται το μάτι του εργοδότη. Το αριστερά βιογραφικό μπορεί να είναι πιο “γεμάτο”, αλλά είναι την ίδια ώρα και πιο δύσκολο στην ανάγνωση. Ο αριστερά υποψήφιος έχει φροντίσει να κάνει σαφή την τωρινή του απασχόληση, την προϋπηρεσία του και τις σπουδές του. Έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες από τον αριστερά να δεχτεί μια κλήση στο τηλέφωνό του για να περάσει για συνέντευξη…
μια πρόσφατη έρευνα, ο μέσος εργοδότης ή υπεύθυνος για το τμήμα Human Resources κατά μέσο όρο κοιτάζει ένα βιογραφικό περίπου 6 δευτερόλεπτα, μέχρι να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει ή όχι. Και είναι πολύ λίγα αυτά που περνούν στο επόμενο στάδιο, στην στοίβα, δηλαδή, των “προς περαιτέρω μελέτη”. Το πρώτο ξεσκαρτάρισμα γίνεται τόσο γρήγορα και κανέναν σχεδόν ρόλο δεν παίζουν οι ικανότητές σας, η προϋπηρεσία σας, οι σπουδές σας ή οι δεκατρείς ξένες γλώσσες που μιλάτε.
Τι κοιτάζουν;
Το πρώτο πράγμα που κοιτάζει ένας εργοδότης είναι το όνομά σας. Μετά, συνήθως θα διαβάσει τις δύο τελευταίες δουλειές που κάνατε (τι θέση είχατε και σε ποιες εταιρείες), το πότε δουλέψατε εκεί και μετά την εκπαίδευσή σας.
Εννοείται πως όσο πιο καθαρό και σαφές είναι το βιογραφικό σας στις περιοχές που προαναφέραμε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να “περάσει” το πρώτο ξεσκαρτάρισμα. Ένα βιογραφικό που δεν αναγράφει σαφώς “Προϋπηρεσία” ή “Εκπαίδευση”, ή που χρησιμοποιεί το ίδιο μέγεθος και βάρος γραμματοσειράς για όλες τις πληροφορίες που περιέχει, είναι καταδικασμένο.
Στην φωτογραφία επάνω δείτε σε ποιο σημείο στέκεται το μάτι του εργοδότη. Το αριστερά βιογραφικό μπορεί να είναι πιο “γεμάτο”, αλλά είναι την ίδια ώρα και πιο δύσκολο στην ανάγνωση. Ο αριστερά υποψήφιος έχει φροντίσει να κάνει σαφή την τωρινή του απασχόληση, την προϋπηρεσία του και τις σπουδές του. Έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες από τον αριστερά να δεχτεί μια κλήση στο τηλέφωνό του για να περάσει για συνέντευξη…
Οι
καλύτερες και χειρότερες γραμματοσειρές για να χρησιμοποιήσετε στο βιογραφικό
σας
Το στήσιμο ενός βιογραφικού σημειώματος
χρειάζεται αρκετό χρόνο. Οι περισσότεροι σπαταλούν ώρες προσπαθώντας να
συμπεριλάβουν όλα τα προσόντα τους και πολλές φορές ξεχνούν το αισθητικό
κομμάτι, το οποίο δεν είναι διόλου ασήμαντο. Οι μελλοντικοί προϊστάμενοί σας θα
σας κρίνουν όχι μόνο για τις δεξιότητες, αλλά και για την εικόνα που έχετε
εσείς και το βιογραφικό σας. Η γραμματοσειρά αποτελεί μάλιστα ένα από τα
σημαντικότερα στοιχεία του τελευταίου.
Το δίκτυο Bloomberg ζήτησε από τρεις «γκουρού της τυπογραφίας» να κριτικάρουν τις πιο δημοφιλείς γραμματοσειρές που κυκλοφορούν. Ποιες είναι λοιπόν οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες;
Helvetica
Κατά τους τυπογράφους που ρώτησε το Bloomberg, πρόκειται για την καλύτερη, πιο επαγγελματική γραμματοσειρά.
«Η Helvetica δεν είναι υπερβολική, στην πραγματικότητα δεν γείρει στη μια ή την άλλη πλευρά. Μοιάζει επαγγελματική, ευχάριστη, τίμια», ανέφερε ο Brian Hoff της εταιρείας Brian Hoff Design.
«Εγώ χρησιμοποιώ Helvetica. H Helvetica είναι όμορφη», συμφώνησε και ο Matt Luckhurst, καλλιτεχνικός διευθυντής στην εταιρεία Collins.
Proxima Nova
«Η ξαδέλφη της Helvetica», όπως την αποκαλεί ο Brian Hoff, η Proxima Nova ανήκει στην κατηγορία με τις «χρυσές γραμματοσειρές». Μοιάζει πολύ με την προηγούμενη, μόνο που είναι πιο απαλή.
Ο Hoff τονίζει πως δεν γνώρισε ποτέ κάποιον πελάτη που να μην του αρέσει η γραμματοσειρά. Δυστυχώς, ο λόγος αυτός την κάνει να είναι και ακριβή. Κοστίζει $29.99 στη σελίδα myfonts.com.
Garamond
Αν είχες μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, οι τυπογράφοι θα σου πρότειναν να χρησιμοποιήσεις αυτή τη σειρά, ώστε να χωρέσουν όλα τα προσόντα σου σε μια σελίδα.
«H Garamond είναι ευανάγνωστη και το μάτι την ακολουθεί εύκολα. Έχει όλες αυτές τις ιδιοτροπίες που αφήνει το μάτι να δει προς τα που πρέπει να κινηθεί», εξηγεί ο Luckhurst.
Τimes New Roman
Πρόκειται ίσως για την γραμματοσειρά που έχει προκαλέσει τις περισσότερες έριδες, καθώς άλλη την αγαπούν και άλλοι την σιχαίνονται. Η Γερμανίδα σχεδιάστρια Martina Flor ισχυρίζεται πως δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την Times New Roman.
Ο Hoff όμως τονίζει πως η χρήση της μπορεί να δώσει το λανθασμένο μήνυμα πως δεν ξοδέψατε αρκετό χρόνο φτιάχνοντας το βιογραφικό σας.
Didot
Όπως τονίζει και ο Luckhurst, πρόκειται για μια ψηλή και γυναικεία γραμματοσειρά που ενώ μεν είναι η πλέον κατάλληλη γραμματοσειρά για μια δουλειά στο χώρο της μόδας, δεν ταιριάζει σε άλλες περιπτώσεις.
«Θα έβαζες το πιο επίσημο κοστούμι σου σε μια συνέντευξη για δουλειά;», ρωτά ο τυπογράφος.
Zapfino
Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά χαρακτηρίζεται ως «λουλουδάτη» από τον Luckhurst, ο οποίος θα την πρότεινε σε κάποιον που ετοιμάζεται να φτιάξει προσκλητήρια γάμου.
Η Flor προειδοποιεί μάλιστα να μην χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε μοιάζει με την Zapfino, καθώς είναι δυσανάγνωστη και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μονάχα σε κάποιον τίτλο.
Courier
«Δεν έχεις γραφομηχανή, επομένως σταμάτα να προσποιείσαι ότι έχεις γραφομηχανή», τονίζει ο Luckhurst.
Comic Sans
O Hoff είναι ξεκάθαρος. Αν δεν συμπληρώνετε αίτηση για κάποιο κολέγιο με κλόουν, μην χρησιμοποιήσετε Comic Sans. Για την ακρίβεια μην κοιτάτε καν αυτή την γραμματοσειρά.
Emojis (εικονομηνύματα)
Ο Hoff προτείνει να βάλεις όσο πιο πολλά emoji μπορείς στο τέλος του βιογραφικού σου. Αν πρέπει να πάρετε τη συμβουλή του στα σοβαρά είναι δική σας επιλογή.
Πηγή: Bloomberg
Το δίκτυο Bloomberg ζήτησε από τρεις «γκουρού της τυπογραφίας» να κριτικάρουν τις πιο δημοφιλείς γραμματοσειρές που κυκλοφορούν. Ποιες είναι λοιπόν οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες;
Helvetica
Κατά τους τυπογράφους που ρώτησε το Bloomberg, πρόκειται για την καλύτερη, πιο επαγγελματική γραμματοσειρά.
«Η Helvetica δεν είναι υπερβολική, στην πραγματικότητα δεν γείρει στη μια ή την άλλη πλευρά. Μοιάζει επαγγελματική, ευχάριστη, τίμια», ανέφερε ο Brian Hoff της εταιρείας Brian Hoff Design.
«Εγώ χρησιμοποιώ Helvetica. H Helvetica είναι όμορφη», συμφώνησε και ο Matt Luckhurst, καλλιτεχνικός διευθυντής στην εταιρεία Collins.
Proxima Nova
«Η ξαδέλφη της Helvetica», όπως την αποκαλεί ο Brian Hoff, η Proxima Nova ανήκει στην κατηγορία με τις «χρυσές γραμματοσειρές». Μοιάζει πολύ με την προηγούμενη, μόνο που είναι πιο απαλή.
Ο Hoff τονίζει πως δεν γνώρισε ποτέ κάποιον πελάτη που να μην του αρέσει η γραμματοσειρά. Δυστυχώς, ο λόγος αυτός την κάνει να είναι και ακριβή. Κοστίζει $29.99 στη σελίδα myfonts.com.
Garamond
Αν είχες μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, οι τυπογράφοι θα σου πρότειναν να χρησιμοποιήσεις αυτή τη σειρά, ώστε να χωρέσουν όλα τα προσόντα σου σε μια σελίδα.
«H Garamond είναι ευανάγνωστη και το μάτι την ακολουθεί εύκολα. Έχει όλες αυτές τις ιδιοτροπίες που αφήνει το μάτι να δει προς τα που πρέπει να κινηθεί», εξηγεί ο Luckhurst.
Τimes New Roman
Πρόκειται ίσως για την γραμματοσειρά που έχει προκαλέσει τις περισσότερες έριδες, καθώς άλλη την αγαπούν και άλλοι την σιχαίνονται. Η Γερμανίδα σχεδιάστρια Martina Flor ισχυρίζεται πως δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την Times New Roman.
Ο Hoff όμως τονίζει πως η χρήση της μπορεί να δώσει το λανθασμένο μήνυμα πως δεν ξοδέψατε αρκετό χρόνο φτιάχνοντας το βιογραφικό σας.
Didot
Όπως τονίζει και ο Luckhurst, πρόκειται για μια ψηλή και γυναικεία γραμματοσειρά που ενώ μεν είναι η πλέον κατάλληλη γραμματοσειρά για μια δουλειά στο χώρο της μόδας, δεν ταιριάζει σε άλλες περιπτώσεις.
«Θα έβαζες το πιο επίσημο κοστούμι σου σε μια συνέντευξη για δουλειά;», ρωτά ο τυπογράφος.
Zapfino
Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά χαρακτηρίζεται ως «λουλουδάτη» από τον Luckhurst, ο οποίος θα την πρότεινε σε κάποιον που ετοιμάζεται να φτιάξει προσκλητήρια γάμου.
Η Flor προειδοποιεί μάλιστα να μην χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε μοιάζει με την Zapfino, καθώς είναι δυσανάγνωστη και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μονάχα σε κάποιον τίτλο.
Courier
«Δεν έχεις γραφομηχανή, επομένως σταμάτα να προσποιείσαι ότι έχεις γραφομηχανή», τονίζει ο Luckhurst.
Comic Sans
O Hoff είναι ξεκάθαρος. Αν δεν συμπληρώνετε αίτηση για κάποιο κολέγιο με κλόουν, μην χρησιμοποιήσετε Comic Sans. Για την ακρίβεια μην κοιτάτε καν αυτή την γραμματοσειρά.
Emojis (εικονομηνύματα)
Ο Hoff προτείνει να βάλεις όσο πιο πολλά emoji μπορείς στο τέλος του βιογραφικού σου. Αν πρέπει να πάρετε τη συμβουλή του στα σοβαρά είναι δική σας επιλογή.
Πηγή: Bloomberg
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου