Για επικοινωνία, στείλτε, τα άρθρα, τις σκέψεις , τα σχόλια και τις απόψεις σας στο e-mail tritеknoiefimerida@gmail.com

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Τι αλλάζει σε Πανελλαδικές, Λύκεια και Πειραματικά σχολεία

Τι αλλάζει σε Πανελλαδικές, Λύκεια και Πειραματικά σχολεία
Οι αλλαγές μπήκαν ως τροπολογίες στο νομοσχέδιο Κοντονή - Αποσύρθηκαν λόγω αντιδράσεων και θα επανέλθουν ως νομοσχέδιο την επόμενη εβδομάδα.  

Πανελλαδικές Λύκεια, Πειραματικά,panelladikes lykeia, peiramatika

Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε στην Μόνιμη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τις τροπολογίες που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο «Για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα» του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Σταύρου Κοντονή και αφορούν τη ρύθμιση επειγόντων ζητημάτων για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
 
Λόγω αντιδράσεων από την αντιπολίτευση, ωστόσο, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, απέσυρε τις τροπολογίες που αφορούν στην Παιδεία, και θα τις επανακαταθέσει ως νομοσχέδιο στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, προκείμενου να συζητηθούν με άνεση χρόνου.
Εξεταστικό σύστημα

Επειδή α) δεν είχε γίνει καμία προετοιμασία από τις ηγεσίες του Υπουργείου για την εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» (δεν υπήρχαν ούτε αναλυτικά, ούτε ωρολόγια προγράμματα) ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά και β) επειδή το σύστημα με το οποίο οι μαθήτριες/ τες είχαν περιορισμένες δυνατότητες επιλογής σχολών και πολλά παιδιά με υψηλή βαθμολογία έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στις παρακάτω παρεμβάσεις του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά:

-Διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής),
-Ορίζονται πέντε Επιστημονικά πεδία: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Θετικές Επιστήμες, Επιστήμες Ζωής και Υγείας, Επιστήμες της Εκπαίδευσης, Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.
- Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16  δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες: α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής και β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο  Επιστημονικό Πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
-Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.
-Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο.
-Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Παράλληλα:

- H επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων παύει να ισχύει. Για τις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τους διδάσκοντες το μάθημα
- Προβλέπεται ότι για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
- Επαναφέρονται οι εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης, στα σχολεία και τις οργανικές θέσεις που υπηρετούσαν: το ΥΠΟΠΑΙΘ προχωρεί στην επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και είχαν δοθεί αποκλειστικά ως δώρο στα ιδιωτικά σχολεία, προκαλώντας αποκλεισμό των φτωχότερων στρωμάτων από την επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς οι μνημονιακοί νόμοι κατάργησαν βίαια το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην εργασία από 2500 περίπου εκπαιδευτικούς, που ανήκαν σε 50 διαφορετικές ειδικότητες και ασκούσαν το λειτούργημά τους στη δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης 
Επειδή τα στελέχη εκπαίδευσης α) έχουν ως κύρια αποστολή την εποπτεία, τον συντονισμό και τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου β) πρέπει να διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα (επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, διδακτική και διοικητική εμπειρία) γ) να διαθέτουν δημοκρατική συμπεριφορά, σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, ικανότητες διοίκησης, οργάνωσης και συντονισμού, επικοινωνιακές δεξιότητες και να εμφορούνται από διάθεση για ουσιαστική συνεργασία με τη σχολική κοινότητα δ) οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν μπορούν να διαπιστωθούν εάν συντρέχουν ή όχι στη διάρκεια μιας ολιγόλεπτης συνέντευξης η οποία στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για την επιλογή «ημετέρων» της εκάστοτε εξουσίας, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αποσύρει τη διαδικασία της συνέντευξης και οι ρυθμίσεις του νέου συστήματος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης είναι οι εξής:
1) Όσον αφορά τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων:
-Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για Διευθυντές σχολικών μονάδων καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.
-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
-Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές  την τελευταία πενταετία.
-Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας στον σύλλογο διδασκόντων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
-Η ψηφοφορία είναι μυστική και απαιτείται η αυξημένη απαρτία (66%) του συλλόγου διδασκόντων. Σε αυτήν  δικαίωμα ψήφου έχουν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, μόνιμοι και αναπληρωτές.
2) Όσον αφορά τους Διευθυντές εκπαίδευσης:
-Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για Διευθυντές Εκπαίδευσης καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.
-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
-Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας από τους -Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Προϋποθέσεις επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης: 
- Ως Διευθυντές Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας, με δωδεκαετή (12) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για δέκα (10) τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον επτά (7) σε σχολεία της οικείας βαθμίδας.
  2. Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ (8) τουλάχιστον έτη στην Πρωτοβάθμια  ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Πρότυπα και πειραματικά σχολεία

Επειδή α) ο διπλός όρος «πρότυπο-
πειραματικό » σχολείο είναι αντιεπιστημονικός, β) η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων θεωρεί επιθυμητή και αναγκαία τη λειτουργία εκπαιδευτικών θεσμών όπου θα διεξάγεται επιστημονικά εποπτευόμενη εκπαιδευτική έρευνα και συστηματική πιλοτική εφαρμογή των νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, των διδακτικών μεθόδων, των εργαλείων, των εγχειριδίων, των καλών πρακτικών που θα πρέπει να διαχυθούν, αφού μελετηθούν πιλοτικά, στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος και γ) επειδή δεν είναι δυνατόν να εξαχθούν συμπεράσματα όσον αφορά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, αν οι πιλοτικές εφαρμογές γίνονται σε σχολεία με μαθητικό πληθυσμό επιλεγμένο με εισαγωγικές εξετάσεις, δηλαδή με διαγωνισμό και μάλιστα πολύ ανταγωνιστικό, γιατί αυτός ο πληθυσμός δεν αποτελεί κατά καμία έννοια αντιπροσωπευτικό δείγμα. Γι’ αυτό το λόγο: 
-Οι σχολικές μονάδες που έχουν χαρακτηριστεί ως «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» αποχαρακτηρίζονται και ορίζονται ως «Πειραματικά Σχολεία», εκτός από τις παρακάτω σχολικές μονάδες που ορίζονται ως «Πρότυπα Σχολεία»: α) Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, β) Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, γ) Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης , δ) Πρότυπο  Γυμνάσιο Αναβρύτων, ε) Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής , στ) Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, ζ) Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης , η) Πρότυπο  ΓΕΛ Αναβρύτων.
- Οι πιλοτικές εφαρμογές των Πειραματικών Σχολείων σχεδιάζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από γνώμη του Ι.Ε.Π., των Πανεπιστημίων ή των ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή τις ίδιες τις σχολικές μονάδες με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων αξιοποιήσιμων για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία

-Ο όρος «Πρότυπα» αναφέρεται στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουν εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά προσόντα και διδακτική εμπειρία και όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό αυτών των σχολικών μονάδων, ορίζονται τα κριτήρια και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών και των μαθητριών.

- Τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Δημοτικά, τα οποία επίσης μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά γυμνάσια και εκείνα μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Λύκεια. Τα Πρότυπα Γυμνάσια επίσης μπορεί να συνδέονται με Πρότυπα Λύκεια.

-Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών που μπορεί να εγγραφούν στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή Πειραματικό Γυμνάσιο ή Πειραματικό Λύκειο είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των αποφοίτων του συνδεδεμένου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ή Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ή Πειραματικού Γυμνασίου αντίστοιχα.
-Η εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία  γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας. Διαδικασίες κλήρωσης μαθητών και μαθητριών διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση τυχόν κενών θέσεων που προκύψουν στην επόμενη τάξη της ίδιας ή της επόμενης βαθμίδας, στην περίπτωση που το σχολείο είναι συνδεδεμένο με σχολείο επόμενης βαθμίδας.

- Η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα Γυμνάσια καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ύστερα από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου.  Η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στα Πρότυπα Σχολεία στις λοιπές τάξεις πλην της εισαγωγικής γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία επιλέχθηκαν αρχικά οι μαθητές που φοιτούν στην ίδια τάξη.

-Κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να συμμετέχει στις διαδικασίες επιλογής μίας και μόνο μίας σχολικής μονάδας. Στην περίπτωση των δευτεροβάθμιων σχολικών μονάδων κάθε ενδιαφερόμενος οφείλει να καταθέσει την αίτηση συμμετοχής του στις διαδικασίες επιλογής είτε σε μία Πειραματική, είτε σε μία Πρότυπη σχολική μονάδα.

-Μεταβατικά, για τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίων και Λυκείων τόσο των Πειραματικών όσο και των Προτύπων θα γίνει με εξετάσεις, που θα διενεργηθούν με ευθύνη των σχολικών μονάδων, εκτός εάν η Διοικούσα Επιτροπή μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του ΕΠΕΣ του σχολείου ορίσει διαφορετικά.

ΜΕΣΗ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ

Μέση δαχτυλίδι: Αυτές είναι οι 12 τροφές που καίνε το λίπος

 

 emily ratajkowski
Αυτές οι τροφές θα αρχίσουν να λεπταίνουν τη μέση σας τη στιγμή που θα αφήσουν το πιρούνι σας και μπουν στο στόμα σας! Βεβαιωθείτε ότι τις έχετε προσθέσει στη λίστα με τα ψώνια σας την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε το σούπερ μάρκετ.
 Grapefruit
Η βιταμίνη C βοηθά στον κατάλληλο μεταβολισμό του λίπους, οι τροφές που είναι πλούσιες σε αυτή είναι ιδανικές επιλογές για την καύση του λίπους. Η κατανάλωση μισού grapefruit για πρωινό ή περίπου τριάντα λεπτά πριν τα γεύματα θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο πλήρεις και να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση φαγητού.
Μαύρο Πιπέρι
Η πιπερίνη, η σημαντική ουσία στο μαύρο πιπέρι, έχει δώσει δείγματα μείωσης του σχηματισμού κυττάρων λίπους στο σώμα. Το μαύρο πιπέρι επίσης βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού. Αυτά είναι τέλεια νέα για όσους ψάχνουν έναν εύκολο τρόπο να χάσουν μερικά κιλά!
Κανέλα
Η κανέλα είναι γνωστό ότι βοηθά στη μείωση των επιπέδων ζάχαρης στο αίμα, αυτό βοηθά στον περιορισμό της μεγάλης όρεξης για φαγητό. Η πρόσθεση κανέλας στο τσάι, στον καφέ και στο γιαούρτι είναι μερικοί εύκολοι τρόποι για να την εντάξετε στη διατροφή σας.
Αυγά
Η ομορφιά των αυγών είναι ότι είναι χαμηλά σε θερμίδες και περιέχουν 7 γραμμάρια πρωτεΐνης, όπως επίσης και άλλα ευεργετικά διατροφικά στοιχεία. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυγών στο πρωινό μειώνει σημαντικά την ποσότητα θερμίδων που ενδεχομένως να θελήσετε να καταναλώσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν και ο κρόκος είναι υψηλός σε χοληστερόλη, έχει επίσης και θετικά στοιχεία και η κατανάλωσή του με μέτρο συνιστάται.
Μήλα (και φυσικά φρούτα γενικά)
Τα φρούτα είναι φίλοι σας και όταν θέλετε να χάσετε βάρος, σας προσφέρουν αμέτρητα πλεονεκτήματα και επίσης ικανοποιούν και τη γεύση. Η ομορφιά των φρούτων είναι ότι σας ικανοποιούν με τη γλυκιά τους γεύση και δεν βλάπτουν το σώμα με τον τρόπο που το κάνουν τα επεξεργασμένα ζαχαρώδη (η ζάχαρη είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι αποκτούν λίπος). Τα μήλα, όταν τρώγονται με τη φλούδα, κρατούν μια μεγάλη ποσότητα ινών και νερού και σας βοηθούν να αισθανθείτε χορτασμένοι.
Πράσινο Τσάι
Η σημασία του πράσινου τσαγιού στην καταπολέμηση του λίπους στο σώμα δεν γίνεται ποτέ να τονιστεί αρκετά, οι φυτοχημικές κατεχίνες που βρίσκονται στο πράσινο τσάι είναι γνωστό ότι επιταχύνουν το μεταβολισμό. Είναι καλύτερα να καταναλώνετε το πράσινο τσάι ζεστό επειδή αυτό θα βοηθήσει να μεγαλώσει η εμπειρία και θα αυξήσει τα οφέλη. Αν προσθέσετε μέλι και λεμόνι στο πράσινο τσάι σας αυτό όχι μόνο θα βελτιώσει την υγεία σας αλλά θα το κάνει και εξαιρετικά γευστικό.
Μύρτιλλο
Αν καταναλώνετε μύρτιλλο μέσα muffins και τηγανίτες, τότε κάνετε λάθος. Όχι μόνο είναι υψηλό σε αδιάλυτες ίνες, αντιοξειδωτικά και γεύση αλλά και μισό φλιτζάνι ισοδυναμεί με μόνο 40 θερμίδες. Για κάτι διαφορετικό δοκιμάστε το μύρτιλλο σε σαλάτες ή smoothies.
Αμύγδαλα
Αν και γενικά οι ξηροί καρποί βοηθούν στην καταπολέμηση του λίπους στο σώμα, τα αμύγδαλα είναι καλά και για το πορτοφόλι σας. Είναι γεμάτα πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και λιπαρά υγιεινά για την καρδιά. Μια μερίδα αμύγδαλα (περίπου 23) θα σας βοηθήσει να παραμείνετε πλήρεις. Το καλύτερο πράγμα σχετικά με τα αμύγδαλα είναι ότι μπορείτε να τα μεταφέρετε και να τα πάρετε μαζί σας όποτε δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου να τα ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας.
Κόκκινες πιπεριές
Θα φαίνεστε τέλειοι αν καταναλώσετε καυτερές πιπεριές! Περιέχουν το συστατικό καψαικίνη που είναι γνωστό ότι περιορίζει την όρεξη. Υα πιπέρια cayenne, τα habaneros και jalapenos είναι μερικές mainstream επιλογές.
Καφές
Nαι, το πιο αγαπημένο ρόφημα σε όλο τον κόσμο είναι επίσης σε αυτή τη λίστα καθώς σύμφωνα με μελέτες ο καφές (κυρίως η καφεΐνη) επιταχύνει το μεταβολισμό. Ωστόσο, αυτό συμβαίνει όταν καταναλώνεται χωρίς παχυντικές ουσίες όπως η ζάχαρη και η κρέμα. Επίσης, να έχετε υπόψη σας ότι η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να είναι επιβλαβής για τον οργανισμό σας, οπότε περιορίστε την σε 1-3 φλιτζάνια καθημερινά.
Κινόα
Μια από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις σχετικά με τους υδατάνθρακες είναι ότι προκαλούν αύξηση του βάρους. Δεν είναι οι υδατάνθρακες που σας κάνουν να παχαίνετε αλλά το είδος των υδατανθράκων που το κάνει. Η κινόα είναι υψηλή σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες που θα σας κάνουν να αισθανθείτε πλήρεις. Αντίθετα με άλλους κόκκους είναι χαμηλή σε γλυκεμικές ουσίες κάτι που σημαίνει ότι δεν αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να μην λαχταράτε γλυκά και υδατάνθρακες.
Λαχανικά

Αν νομίζατε ότι θα χάσετε λίπος χωρίς να καταναλώσετε λαχανικά τότε κάνατε λάθος. Τα λαχανικά είναι γεμάτα με απίστευτα διατροφικά στοιχεία και φυτικές ίνες που σας κάνουν να αισθάνεστε πλήρεις. Προτείνεται να τρώτε τουλάχιστον 2-3 φλιτζάνια λαχανικά κάθε μέρα. Για όσους δεν προτιμούν τα λαχανικά προτείνουμε να εκμεταλλευτούν τις ευεργετικές τους επιδράσεις σε ένα smoothie.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΑΣ

Τι κοιτάζει ένας εργοδότης τα… 6 πρώτα δευτερόλεπτα που βλέπει το βιογραφικό σας;


Αν νομίζετε ότι για ένα καλό βιογραφικό αρκούν οι φοβερές σας σπουδές και τεράστια εμπειρία σας, κάνετε μεγάλο λάθος. Οι εργοδότες βλέπουν τόσα πολλά, που το μάτι τους ψάχνει για άλλα πράγματα! Σύμφωνα με….
μια πρόσφατη έρευνα, ο μέσος εργοδότης ή υπεύθυνος για το τμήμα Human Resources κατά μέσο όρο κοιτάζει ένα βιογραφικό περίπου 6 δευτερόλεπτα, μέχρι να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει ή όχι. Και είναι πολύ λίγα αυτά που περνούν στο επόμενο στάδιο, στην στοίβα, δηλαδή, των “προς περαιτέρω μελέτη”. Το πρώτο ξεσκαρτάρισμα γίνεται τόσο γρήγορα και κανέναν σχεδόν ρόλο δεν παίζουν οι ικανότητές σας, η προϋπηρεσία σας, οι σπουδές σας ή οι δεκατρείς ξένες γλώσσες που μιλάτε.

Τι κοιτάζουν;
Το πρώτο πράγμα που κοιτάζει ένας εργοδότης είναι το όνομά σας. Μετά, συνήθως θα διαβάσει τις δύο τελευταίες δουλειές που κάνατε (τι θέση είχατε και σε ποιες εταιρείες), το πότε δουλέψατε εκεί και μετά την εκπαίδευσή σας.

Εννοείται πως όσο πιο καθαρό και σαφές είναι το βιογραφικό σας στις περιοχές που προαναφέραμε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να “περάσει” το πρώτο ξεσκαρτάρισμα. Ένα βιογραφικό που δεν αναγράφει σαφώς “Προϋπηρεσία” ή “Εκπαίδευση”, ή που χρησιμοποιεί το ίδιο μέγεθος και βάρος γραμματοσειράς για όλες τις πληροφορίες που περιέχει, είναι καταδικασμένο.

Στην φωτογραφία επάνω δείτε σε ποιο σημείο στέκεται το μάτι του εργοδότη. Το αριστερά βιογραφικό μπορεί να είναι πιο “γεμάτο”, αλλά είναι την ίδια ώρα και πιο δύσκολο στην ανάγνωση. Ο αριστερά υποψήφιος έχει φροντίσει να κάνει σαφή την τωρινή του απασχόληση, την προϋπηρεσία του και τις σπουδές του. Έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες από τον αριστερά να δεχτεί μια κλήση στο τηλέφωνό του για να περάσει για συνέντευξη…

Οι καλύτερες και χειρότερες γραμματοσειρές για να χρησιμοποιήσετε στο βιογραφικό σας
Το στήσιμο ενός βιογραφικού σημειώματος χρειάζεται αρκετό χρόνο. Οι περισσότεροι σπαταλούν ώρες προσπαθώντας να συμπεριλάβουν όλα τα προσόντα τους και πολλές φορές ξεχνούν το αισθητικό κομμάτι, το οποίο δεν είναι διόλου ασήμαντο. Οι μελλοντικοί προϊστάμενοί σας θα σας κρίνουν όχι μόνο για τις δεξιότητες, αλλά και για την εικόνα που έχετε εσείς και το βιογραφικό σας. Η γραμματοσειρά αποτελεί μάλιστα ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του τελευταίου.

Το δίκτυο
 Bloomberg ζήτησε από τρεις «γκουρού της τυπογραφίας» να κριτικάρουν  τις πιο δημοφιλείς γραμματοσειρές που κυκλοφορούν. Ποιες είναι λοιπόν οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες;

Helvetica

Κατά τους τυπογράφους που ρώτησε το Bloomberg, πρόκειται για την καλύτερη, πιο επαγγελματική γραμματοσειρά. 

«Η Helvetica δεν είναι υπερβολική, στην πραγματικότητα δεν γείρει στη μια ή την άλλη πλευρά. Μοιάζει επαγγελματική, ευχάριστη, τίμια», ανέφερε ο Brian Hoff της εταιρείας Brian Hoff
 Design. 

«Εγώ χρησιμοποιώ Helvetica. H Helvetica είναι όμορφη», συμφώνησε και ο Matt Luckhurst, καλλιτεχνικός διευθυντής στην
 εταιρεία Collins.

Proxima Nova

«Η ξαδέλφη της Helvetica», όπως την αποκαλεί ο Brian Hoff, η Proxima Nova
 ανήκει στην κατηγορία με τις «χρυσές γραμματοσειρές». Μοιάζει πολύ με την προηγούμενη, μόνο που είναι πιο απαλή. 

Ο Hoff τονίζει πως δεν γνώρισε ποτέ κάποιον πελάτη που να μην του αρέσει η γραμματοσειρά. Δυστυχώς, ο λόγος αυτός την κάνει να είναι και ακριβή. Κοστίζει $29.99 στη σελίδα myfonts.com.

Garamond

Αν είχες μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, οι τυπογράφοι θα σου πρότειναν να χρησιμοποιήσεις αυτή τη σειρά, ώστε να χωρέσουν όλα τα προσόντα σου σε μια σελίδα.
 

«H Garamond είναι ευανάγνωστη και το μάτι την ακολουθεί εύκολα. Έχει όλες αυτές τις ιδιοτροπίες που αφήνει το μάτι να δει προς τα που πρέπει να κινηθεί», εξηγεί ο Luckhurst.

Τimes New Roman

Πρόκειται ίσως για την γραμματοσειρά που έχει προκαλέσει τις περισσότερες έριδες, καθώς άλλη την αγαπούν και άλλοι την σιχαίνονται. Η Γερμανίδα σχεδιάστρια Martina Flor ισχυρίζεται πως δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την
 Times New Roman. 

Ο Hoff όμως τονίζει πως η χρήση της μπορεί να δώσει το λανθασμένο μήνυμα πως δεν ξοδέψατε αρκετό χρόνο φτιάχνοντας το βιογραφικό σας.
 

Didot

Όπως τονίζει και ο Luckhurst, πρόκειται για μια ψηλή και γυναικεία γραμματοσειρά που ενώ μεν είναι η πλέον κατάλληλη γραμματοσειρά για μια δουλειά στο χώρο της μόδας, δεν ταιριάζει σε άλλες περιπτώσεις.

«Θα έβαζες το πιο επίσημο κοστούμι σου σε μια συνέντευξη για δουλειά;», ρωτά ο τυπογράφος.

Zapfino

Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά χαρακτηρίζεται ως «λουλουδάτη» από τον Luckhurst, ο οποίος θα την πρότεινε σε κάποιον που ετοιμάζεται να φτιάξει προσκλητήρια γάμου.
 

Η Flor προειδοποιεί μάλιστα να μην χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε μοιάζει με την Zapfino, καθώς είναι δυσανάγνωστη και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μονάχα σε κάποιον τίτλο.

Courier

«Δεν έχεις γραφομηχανή, επομένως σταμάτα να προσποιείσαι ότι έχεις γραφομηχανή», τονίζει ο Luckhurst.
 

Comic Sans

O Hoff είναι ξεκάθαρος. Αν δεν συμπληρώνετε αίτηση για κάποιο κολέγιο με κλόουν, μην χρησιμοποιήσετε Comic Sans. Για την ακρίβεια μην κοιτάτε καν αυτή την γραμματοσειρά.
 

Emojis (εικονομηνύματα)

Ο Hoff προτείνει να βάλεις όσο πιο πολλά emoji μπορείς στο τέλος του βιογραφικού σου. Αν πρέπει να πάρετε τη συμβουλή του στα σοβαρά είναι δική σας επιλογή.
 

Πηγή:
 Bloomberg

ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2015 - 16

Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου για το 2015-16
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου για το 2015-16
Το σχέδιο του ωρολογίου  προγράμματος της Γ Λυκείου που αναμένεται να ισχύσει για το 2015-16 παρουσιάζεται τόσο για τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού όσο και για τα μαθήματα γενικής παιδείας. Τα πιο κάτω θα περιλαμβάνονται σε τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αναμένεται να κατατεθεί στο νομοσχέδιο Κοντονή.
Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΩΡΕΣ 
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
5
ΙΣΤΟΡΙΑ
3
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
3
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
2
ΣΥΝΟΛΟ
15

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
5
ΦΥΣΙΚΗ
3
ΧΗΜΕΙΑ
3
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
2
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
2
ΣΥΝΟΛΟ
15

Ομάδα ΠροσανατολισμούΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
5
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας)
3
ΙΣΤΟΡΙΑ
3
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
2
ΣΥΝΟΛΟ
15

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΩΡΕΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
1
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
2
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
2
ΙΣΤΟΡΙΑ 
2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
2
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)
2
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
2
ΣΥΝΟΛΟ
15

Τα Μαθήματα Επιλογής της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων:
α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά),
β) Ελεύθερο Σχέδιο
γ) Γραμμικό Σχέδιο,
δ) Ιστορία της Τέχνης,
ε) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ).

Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, δύνανται να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο μαθήματα, εκ των οποίων το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος.