Για επικοινωνία, στείλτε, τα άρθρα, τις σκέψεις , τα σχόλια και τις απόψεις σας στο e-mail tritеknoiefimerida@gmail.com

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του υπουργείου Παιδείας

Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του υπουργείου Παιδείας


Αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του υπουργείου Παιδείας
Ρύθμιση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων σε υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, διαρκούν ένα σχολικό έτος και μπορούν να ανανεώνονται κατ’ έτος, μετά από σχετική εισήγηση περί της υφιστάμενης υπηρεσιακής ανάγκης, εξαιρουμένων των αποσπάσεων που γίνονται κατά παρέκκλιση σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 3γ του ν. 3105/2003 (Α΄ 29), του άρθρου 15 παρ. 1 του π.δ. 273/1999 (Α΄ 229), του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 3335/2005 (Α΄ 95), του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 4013/2011 (Α΄ 204) και του άρθρου 1 παρ.6 του ν. 1256/1982 (Α’ 65) και του άρθρου 61 του ν. 4146/2013 (Α΄ 90), του άρθρου 6 παρ. 5 του ν. 3260/2004 (Α΄ 151), του άρθρου 10 παρ. 4 του ν. 3889/2010 (Α΄ 182), του άρθρου 2 του ν. 3907/2011 (Α΄ 7) και του άρθρου 43 παρ. 2 του ν. 4029/2011 (Α΄ 245) και του άρθρου 4 παρ. 1 του ν. 4084/2012 (Α΄ 190), του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 3907/2011 (Α΄ 7), του άρθρου 10 παρ. 1 του ν. 867/1979 (Α΄24) και του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 1190/1981 (Α΄ 203), του άρθρου 7 παρ. 6 του ν. 3854/2010 (Α΄ 94), καθώς και κατ’ εξαίρεση των κατά παρέκκλιση κείμενων διατάξεων του άρθρου 30 και 32 του ν. 1558/1985 (Α΄ 137) και του άρθρου 18 παρ. 16 του ν. 2503/1997 (Α΄ 107) και του άρθρου 55 παρ. 13 και 17 του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), του άρθρου 10 παρ. 2 του ν. 2801/2000 (Α΄ 46) και του άρθρου 19 παρ. 2 του ν. 2671/1998 (Α΄ 289), του άρθρου 18 του ν. 3614/2007 (Α΄ 267), του άρθρου 7 του ν. 3320/2005 (Α΄ 48), του άρθρου 4 του ν. 4148/2013 (Α΄ 99), του άρθρου 16 παρ. 6 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249), του άρθρου 69 παρ. 6 του ν. 4146/2013 (Α΄ 90).
Η απόσπαση αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους. Όταν προκύπτει έκτακτη ανάγκη κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, είναι δυνατό να χορηγηθεί απόσπαση και μετά την 1η Σεπτεμβρίου του έτους.
Με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, ο ανωτέρω χρονικός περιορισμός των αποσπάσεων και η δυνατότητα ανανέωσης αυτών ισχύει
α) και για τους διοικητικούς υπαλλήλους που ανήκουν στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., καθώς και
β) για αποσπάσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες και φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, οι υφιστάμενες αποσπάσεις των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. λήγουν την 31.8.2015 είτε αυτές έχουν γίνει στην Κεντρική Υπηρεσία, στις Περιφερειακές Υπηρεσίες, σε εποπτευόμενους  φορείς/οργανισμούς και αυτοτελείς υπηρεσίες του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., είτε σε άλλες υπηρεσίες και φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν.3848/2010 (Α΄ 71) αντικαθίσταται ως εξής: «Κατ’ εξαίρεση ως μονάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών που αποσπώνται σε οποιαδήποτε Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως αυτές αναφέρονται στο εκάστοτε οργανόγραμμα, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Ι.Ε.Π., στην Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και στις Επιτελικές Δομές Ε.Σ.Π.Α. του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., υπολογίζονται οι μονάδες που προβλέπονται για την πλησιέστερη προς τον εκάστοτε τόπο της υπηρεσίας τους σχολικές μονάδες και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος».

Τι προβλέπεται για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία

Τι προβλέπεται για  Πρόσθετη  Διδακτική  Στήριξη και Ενισχυτική  Διδασκαλία


Τι προβλέπεται για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία
Ρυθμίσεις για την Πρόσθετη και Διδακτική Στήριξη περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για δυο προγράμματα που τα τελευταία χρόνια λειτούργησαν αποσπασματικά και για μικρό χρονικό διάστημα. Φέτος, μάλιστα, για πρώτη φορά η ΠΔΣ των ΕΠΑΛ δεν λειτούργησαν ούτε για λίγες μέρες αν και είχαν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες!
Εδώ παρουσιάζει κάποια βασικά στοιχεία των ρυθμίσεων που ενδιαφέρουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Προσλήψεις σε Πρόσθετη και Ενισχυτική σε Λύκεια  και Γυμνάσια
Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που θα λειτουργούν σε Γυμνάσια και Λύκεια θα στελεχώνονται από προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη την κατάταξη των υποψηφίων στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται η διαδικασία υποβολής αίτησης και τα κριτήρια επιλογής, καθώς επίσης οι όροι σύναψης, τροποποίησης και λύσης των συμβάσεων των ανωτέρω εκπαιδευτικών.
Συμπλήρωση ωραρίου για μόνιμους και αναπληρωτές πλήρους ωραρίου
Στη ρύθμιση του Υπουργείου υπάρχει πρόβλεψη ώστε με απόφαση του Υπουργού να προβλέπεται η κατά προτεραιότητα στελέχωση των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης ( Γυμνάσια και Λύκεια) από μόνιμους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και μέχρι συμπλήρωσης του ωραρίου αυτού.
Περιπτώσεις Ειδικών Αξιολογικών πινάκων
Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς επίσης στα γυμνάσια και γενικά λύκεια που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων όπως και στην περίπτωση της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουμένων στα καταστήματα κράτησης, η πρόσληψη μονίμων, προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα βάσει αντίστοιχου ειδικού αξιολογικού πίνακα που καταρτίζεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επιλογή και με συνέντευξη
Στα μαθητικά τμήματα των εγκεκριμένων Οργανισμών θεραπείας του ν.4139/2013, λόγω της ιδιαιτερότητας λειτουργίας τους, η πρόσληψη μονίμων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα κατόπιν συνέντευξης που διενεργεί πενταμελής επιτροπή, στην οποία μετέχουν δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, δύο εκπρόσωποι της ομάδας θεραπευτών και ο επιστημονικός υπεύθυνος του τμήματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιτροπή θα λάβει αιτιολογημένα υπόψη τα κριτήρια πρόσληψης που θα ορίζει η απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Τροποποίηση σύμβασης και καταγγελία αυτής
Με απόφαση του Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι δυνατό να τροποποιείται ο αριθμός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης των περιπτώσεων α και γ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, σε συνάρτηση με τον αριθμό των μαθητών και τις διδακτικές τους ανάγκες. Σε περίπτωση που κατά την διάρκεια λειτουργίας της σύμβασης ο αριθμός των μαθητών μειωθεί ώστε να καθίσταται αδύνατη η απασχόληση του εκπαιδευτικού για τις ελάχιστες ώρες που προβλέπεται στο πρόγραμμα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, στοιχειοθετείται σπουδαίος λόγος καταγγελίας της σύμβασης.
Προϋπηρεσία και πίνακες αναπληρωτών
Η υπηρεσία των εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη ως διδακτική προϋπηρεσία για την ένταξη στους οικείους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ποια προγράμματα υπάγονται στην «Αντισταθμιστική εκπαίδευση»
Στη ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι στην «Αντισταθμιστική εκπαίδευση» υπάγονται:
1.       Ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια
2.       Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια
3.       Κατ’ ιδίαν διδασκαλία σε κρατούμενους
4.       Διδασκαλία σε τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο Οργανισμών θεραπείας:
·         Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.)
·         Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
·         Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αθηνών (Ψ.Ν.Α.)
·         Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (Ψ.Ν.Θ.).

 Τα προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης υλοποιούνται:

α) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν σε κάθε γυμνάσιο ή λύκειο ή ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων γυμνασίου ή λυκείου,

β) στα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών θεραπείας του ν. 4139/2013,

γ) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας που προβλέπει το άρθρο 5 παρ. 1 ν.2525/1997 καθώς επίσης στα γυμνάσια και γενικά λύκεια που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, και


δ) στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουμένων στα καταστήματα κράτησης.

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ


ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ  ΣΗΤΕΙΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 31-05-2015
Ο σύλλογός αποφάσισε τη φορά αυτή να πραγματοποιήσει μα εκδρομή μέσα στο νομό που δραστηριοποιείται, στον ΟΜΟΡΦΟ νομό Λασιθίου. 
Οι συμμετέχοντες ήταν από τα μέλη της Ιεράπετρας και μέλη του Δ.Σ, αφού δε συμπληρώθηκε ικανός αριθμός από τον Άγιο Νικόλαο και τις γύρω περιοχές.
Από την Ιεράπετρα κατευθυνθήκαμε στη  Μονή Καψά  που βρίσκεται ανατολικά από το Μακρύγιαλο, στο δρόμο προς Γούδουρα. Το μοναστήρι μοιάζει σκαλισμένο πάνω στο λόφο δίπλα στο  φαράγγι Περβολάκια, ατενίζοντας το Λιβυκό Πέλαγος και το Κουφονήσι απέναντι. Στο μοναστήρι παρακολουθήσαμε τη Θεία λειτουργία της Γονυκλισίας και στη συνέχεια δεχτήκαμε καφέ και κέρασμα από τους διακονούντες.
Στη Μονή Καψά
Συνεχίσαμε για τη Μονή Τοπλού που βρίσκεται στη βορειο-ανατολική άκρη της Κρήτης, στο δρόμο προς το φοινικόδασος Βάι. Η Μονή Τοπλού ή Μονή της Παναγίας Ακρωτηριανής είναι ένα από τα πιο σημαντικά και όμορφα μοναστήρια στην Κρήτη. Στη Μονή Τοπλού σώζονται εικόνες από τον 15ο αιώνα, που μαζί με άλλες νεότερες, έχουν μεγάλο εικαστικό ενδιαφέρον γιατί παρουσιάζουν τα στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης της σχολής ζωγραφικής της Κωνσταντινούπολης, που επηρέασε και την Κρητική Τέχνη, όπως η εικόνα «Μέγας εί Κύριε και Θαυμαστά τα έργα Σου» του 1770, η εικόνα «Ρόδον το αμάραντο» του 1771 και η Άγια Αναστασία η Φαρμακολύτρια.
Κατά την περίοδο της Γερμανικής κατοχής ή Μονή Τοπλού πρωτοστάτησε στον αντιστασιακό αγώνα με τη λειτουργία ασυρμάτου για την επικοινωνία με το συμμαχικό στρατηγείο στο Κάιρο και την φιλοξενία αντιστασιακών.


Στη Μονή Τοπλού


Στη Μονή Τοπλού

Ακολούθησε επίσκεψη για καφέ στο  φοινικόδασος Βάι το οποίο καταλαμβάνει σήμερα μια έκταση περίπου 250 στρεμμάτων και είναι το μεγαλύτερο φοινικόδασος στην Ευρώπη.
Το όνομα της περιοχής, Βάι προέρχεται από την ελληνική λέξη «βάγια» που είναι το όνομα για τα φοινικόδεντρα.

Στο Βάι
Ήταν ώρα φαγητού και κατευθυνθήκαμε στο Παλαίκαστρο όπου είχαμε ένα υπέροχο γεύμα.
Μετά επιστρέψαμε στη Σητεία μια από τις πιο όμορφες και γοητευτικές πόλεις της  Κρήτης όπου μείναμε αρκετή ώρα και χαρήκαμε την όμορφη παραλιακή ζώνη, τα ωραία γλυκά και γενικά απολαύσαμε μια όμορφη Λασιθιώτικη πόλη.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενημερωθήκαμε (δεν υπήρχε χρόνος για στάση) για τις αρχαίες πόλεις Πραισό, Ίτανο, Παλαίκαστρο κ.ά.
Λίγο πριν την αναχώρηση στους 55 τρίτεκνους μίλησε και ο Μανόλης Αχλαδιανάκης Πρόεδρος του Ηρακλείου και της Ομοσπονδίας, ο οποίος βρισκόταν στη Σητεία με τρίτεκνους του Ηρακλείου, σχετικά με τις προσπάθειες και τις δράσεις των Δ.Σ και της ΟΠΟΤΤΕ προκειμένου να προωθηθούν και να επιλυθούν τα θέματα των τρίτεκνων
Φεύγοντας ήρθε φυσιολογικά στα χείλη μας η υπέροχη μαντινάδα του Κρουστιανού Λυράρη Γιάννη Βάρδα: Από τη Στέια ως τα Χανιά όλη η Κρήτη αξίζει, ποιο κλώνο του βασιλικού κόβεις και δε μυρίζει;

Αξίζει να στηρίζουμε τον όμορφο νομό μας και ταυτόχρονα να διεκδικούμε σθεναρά τη στήριξή του από την πολιτεία και τα όργανά της.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ Α.Ε.Ι. ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015 - 2016

Πότε θα λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στις μετεγγραφές

 Πότε θα λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στις μετεγγραφές

Μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου θα πρέπει οι σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να γνωστοποιήσουν στο Υπουργείο Παιδείας τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να μετεγγράψουν για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 ενώ από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος η διαδικασία αυτή θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως και την 1η Μαρτίου .
Όπως έχει γράψει το news.gr η ρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι ο αριθμός των μετεγγραφομένων είναι ίσος με το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων, κατά το έτος αναφοράς, ανά Σχολή ή Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση των Α.Ε.Ι., όπως αυτό θα οριστεί από τις οικείες Σχολές ή Τμήματα. Οι Σχολές ή τα Τμήματα εκάστου Α.Ε.Ι. μπορούν να εισηγηθούν αιτιολογημένως μεγαλύτερο ποσοστό. Σε περίπτωση δεκαδικού υπολοίπου, κατά τον αριθμητικό υπολογισμό των θέσεων, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως μεγαλύτερη ακέραιη μονάδα.
Δεν εμπίπτουν στο ποσοστό του 15% οι ακόλουθες κατηγορίες:
α) Τα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας, που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1897/1990 (Α *120), έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία του και
β) Φοιτητές που έχουν αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω, πιστοποιουμένη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή φοιτητές που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ’ αριθ. Φ.151/17897/Β6/14 (Β 2 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και αντικαθίσταται, ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συνάνθρωπο. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη που πιθανώς τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, σύμφωνα με βεβαίωση της επιτροπής της προαναφερόμενης ΚΥΑ.

Η κατάληψη των θέσεων θα πραγματοποιείται με βάση μοριοδοτούμενα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί ενώ σε περίπτωση ισοψηφίας κατά την μοριοδότηση, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. των δυνητικά δικαιούχων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης. 
ΠΛΑΦΟΝ
15%
0-3000 ευρώ κατά κεφαλήν
5 μόρια
30001-6000 ευρώ κατά κεφαλήν
4 μόρια
6001-8000 ευρώ κατά κεφαλήν
3 μόρια
Ορφανός από 2 γονείς
2 μόρια
Πολύτεκνος
2 μόρια
Τρίτεκνος
1 μόριο
Πολύδυμα τέκνα
1 μόριο
Με αδερφό/ή που σπουδάζει αλλού
1 μόριο
Ορφανός από 1 γονέα
1 μόριο
Γονείς, τέκνα, αδέλφια αναπηρία 67% συγκεκριμένων παθήσεων
1 μόριο