Για επικοινωνία, στείλτε, τα άρθρα, τις σκέψεις , τα σχόλια και τις απόψεις σας στο e-mail tritеknoiefimerida@gmail.com

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Δώδεκα νέα προγράμματα απασχόλησης για 104.000 ανέργους, ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας

Δώδεκα νέα προγράμματα απασχόλησης για 104.000 ανέργους, ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας

 Δώδεκα νέα προγράμματα απασχόλησης για 104.000 ανέργους, ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας
Δίνεται έμφαση στις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία όπως σε μακροχρόνια ανέργους, ανέργους πάνω από 50 και γυναίκες

Στον σχεδιασμό 12 νέων προγραμμάτων απασχόλησης που θα υλοποιηθούν εντός 6 μηνών και αφορούν 104.000 ανέργους, προχωρά το υπουργείο Εργασίας. Στόχος του υπουργείου, με αυτά τα προγράμματα, είναι η υποστήριξη των ανέργων, ενώ, όπως σημειώνεται, απευθύνονται στους δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας προς ενίσχυση των επιχειρήσεων στην παροχή εγγυημένης απασχόλησης με την προυπόθεση όμως, όπως ορίζεται, ένα ποσοστό των ανέργων θα συνεχίσει να εργάζεται και μετά τη λήξη του προγράμματος.
 
Στο πλαίσιο επέκτασης της μαθητείας τα προγράμματα περιλαμβάνουν εγγυημένη απασχόληση από 6 έως 12 μήνες. Σε αυτά τα προγράμματα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία όπως σε μακροχρόνια ανέργους, ανέργους πάνω από 50 και γυναίκες.
 
Αναλυτικά τα 12 προγράμματα που θα υλοποιηθούν στους επόμενους έξι μήνες είναι τα εξής:
 
1. Πρόγραμμα 10.000 θέσεων εργασίας 12μηνης διάρκειας με έμφαση στους μακροχρόνια και πολύ μακροχρόνια ανέργους, γυναίκες και ανέργους κυρίως άνω των 50 ετών το οποίο θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2015.
 
2. Πρόγραμμα προώθησης της αυτοαπασχόλησης 5.000 νέων ανέργων 18-24 ετών, με επιδότηση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης έως 12 μήνες από την έναρξη της δραστηριότητας τους, το οποίο θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016.
 
3. Πρόγραμμα προώθησης της αυτοαπασχόλησης 5.000 νέων ανέργων 25-29 ετών, με επιδότηση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης έως 12 μήνες, από την έναρξη της δραστηριότητας τους, το οποίο θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016.
 
4. Πρόγραμμα "Δράσεις Ολοκληρωμένης Παρέμβασης" για 8.000 νέους ανέργους έως 24 ετών, για την προώθησή τους, εναλλακτικά, σε προγράμματα κατάρτισης με εγγυημένη 12μηνη απασχόληση.Αυτό το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2016.
 
5. Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης σε θέσεις απασχόλησης για 10.000 νέους ανέργους ηλικίας 18-24 ετών σε επιχειρήσεις, με επίβλεψη στον χώρο εργασίας και στη συνέχεια ένταξη σε νέες θέσεις εργασίας στις ίδιες ή άλλες επιχειρήσεις για επιδοτούμενη απασχόληση διάρκειας 12 μηνών. Η έναρξη αυτού του προγράμματος θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2016.
 
6. Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης σε θέσεις απασχόλησης για 3.000 νέους ανέργους 25-29 ετών σε επιχειρήσεις, με επίβλεψη στον χώρο εργασίας και στη συνέχεια ένταξη σε νέες θέσεις εργασίας στις ίδιες ή άλλες επιχειρήσεις για επιδοτούμενη απασχόληση διάρκειας 12 μηνών.Η έναρξη και αυτού του προγράμματος θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2016.
 
7. Πρόγραμμα συμβουλευτικής επαγγελματικής Κατάρτισης, πιστοποίησης προσόντων και πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα σε συνεργασία με κλαδικούς φορείς για 15.000 ανέργους. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.
 
8. Πρόγραμμα προώθησης της νεανικής επιχειρηματικότητας για 1.000 ανέργους για τη δημιουργία start-ups από νέους 18-29 ετών. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.
 
9. Πρόγραμμα προώθησης της επιχειρηματικότητας για 3.000 ανέργους άνω των 29 ετών για τη δημιουργία start-ups.Και αυτό το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2016.
 
10. Πρόγραμμα απσχόλησης για ΑΜΕΑ σε κοινωνικές συναιτεριστικές επιχειρήσεις. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.
 
11. Πρόγραμμα "Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης με εγγυημένη απασχόληση" για την ηλικία 29-64 ετών, πρόγραμμα που απευθύνεται σε 26.000 ανέργους.
 
12. Πρόγραμμα για την επιδότηση μισθολογικού κόστους για την ενίσχυση της πλήρως ασφαλισμένης εργασίας σε ΚΟΙΝΣΕΠ.
 
Εκτός από τα προγράμματα άμεσης υλοποίησης είναι προγραμματισμένη η δημιουργία 150.000 προσωρινών θέσεων εργασίας από τον Μάρτιο του 2016 έως το τέλος του χρόνου διάρκειας 8-12 μηνών.

Διαμαρτυρία φοιτητών στον ΟΑΣΑ

Διαμαρτυρία φοιτητών στον ΟΑΣΑ

 Διαμαρτυρία φοιτητών στον ΟΑΣΑ- Δεν καταργείται το φοιτητικό πάσο (ΑΠΕ ΜΠΕ)

- Δεν καταργείται το φοιτητικό πάσο
 Σήμερα, Πέμπτη 15/10 στις 11.00 το πρωί πραγματοποιήθηκε από φοιτητικούς συλλόγους παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΑ.
 Εκλεγμένοι αντιπρόσωποι από δεκάδες διοικητικά συμβούλια φοιτητικών συλλόγων, δεκάδες φοιτητές δήλωσαν το δυναμικό παρών τους για να κάνουν σαφές ότι:  
 -    Δε θα καταργηθούν τα πάσο, τα μειωμένα εισιτήρια και ούτε σκέψη για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
-    Να παρθεί πίσω η δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΑ  κ. Δημητριάδη σύμφωνα με την οποία όποιος δεν έχει εισιτήριο θα συλλαμβάνεται.  
 Οι φοιτητές προχώρησαν σε κατάληψη του γραφείου του προέδρου, ο οποίος αρνιόταν να δεχτεί τους φοιτητές. Οι φοιτητές ανακοίνωση τους αναφέρουν ότι υπήρξε δέσμευση του προέδρου ότι δε θα καταργηθούν τα πάσο και τα εισιτήρια. Πάρθηκαν πίσω οι δηλώσεις για σύλληψη όποιου δεν έχει εισιτήριο αλλά και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε ενέργειες για να αυξηθούν τα δρομολόγια του 250, 608 και 242 για να μην στοιβαζόμαστε κάθε μέρα σαν τις σαρδέλες.

 Επίσης υπήρξε διαγραφή προστίμου σε φοιτητή με άνεργη μητέρα.

Πηγή: dikaiologitika.gr

ΠAMAK εναντίον party φοιτητών: Διαβάστε την ανακοίνωση

ΠAMAK εναντίον party φοιτητών: Διαβάστε την ανακοίνωση

Η επίσημη ανακοίνωση:
Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έπειτα από τη διεξαγωγή το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, 9 Οκτωβρίου 2015 «πάρτι» στους εξωτερικούς χώρους του Πανεπιστημίου από πολιτική φοιτητική παράταξη, ανακοινώνει τα εξής:
Πρώτον, εδώ και χρόνια, οι Πρυτανικές Αρχές δε δίνουν άδεια για τη διεξαγωγή «πάρτι» στους χώρους του Πανεπιστημίου, διότι αυτό προφανώς δεν συνάδει με τους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς (ή έστω και ψυχαγωγικούς με ευρύτατη ερμηνεία του όρου) στόχους του Ιδρύματος, αλλά κι επειδή έχουν την αυτονόητη και εκ του Νόμου υποχρέωση να διασφαλίζουν τη δημόσια περιουσία και την ομαλή λειτουργία του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. Παρόλα αυτά υπήρξαν ορισμένες περιπτώσεις και στο παρελθόν, κατά τις οποίες διεξήχθησαν αυθαίρετα παρόμοιες εκδηλώσεις, κάποιες μάλιστα φορές με σημαντικές επιπτώσεις στο κύρος και στα οικονομικά του Ιδρύματος.
Δεύτερον, επειδή είναι εύλογο, έπειτα από το πρόσφατο περιστατικό εμπρησμού στο χώρο του υπογείου πάρκινγκ του Ιδρύματος, να έχει δημιουργηθεί αυξημένη ανησυχία για την ασφάλεια του συνόλου των εγκαταστάσεων, αλλά ακόμη -και κυρίως- για την σωματική ακεραιότητα των φοιτητών και του προσωπικού, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και ο πιθανός κίνδυνος ζωής. Και είναι γνωστό, ότι η οργάνωση και η διεξαγωγή τέτοιων εκδηλώσεων υπόκειται σε αυστηρότατους όρους ασφαλείας.
Τρίτον -και αυτό μάς είναι κάτι εξαιρετικά δυσάρεστο και ως εικασία ή ως υπόθεση- επειδή συνέβη σε ανάλογες περιπτώσεις να έχουν εγερθεί ζητήματα παράνομης οικονομικής δραστηριότητας από τους διοργανωτές και τους προμηθευτές των εν λόγω «πάρτι», καθώς κανένας επίσημος έλεγχος δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί σε αυτά και μάλιστα σε μια περίοδο κατά την οποία η ελληνική Πολιτεία έχει βρεθεί στην ανάγκη να «κηρύξει πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής, από όπου κι αν αυτή προέρχεται.
Με βάση όλα τα παραπάνω, όταν εκπρόσωπος της συγκεκριμένης φοιτητικής παράταξηςεπισκέφτηκε προ ημερών τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθηγητή Αχιλλέα Ζαπράνη, έλαβε κατηγορηματικά αρνητική απάντηση για τη δυνατότητα διεξαγωγής «πάρτι» στους χώρους του Πανεπιστημίου.
Η απάντηση του εκπροσώπου αυτού ήταν ότι, «εμείς θα το κάνουμε» και πως αν συναντήσουμε αντίδραση, «θα φτάσουμε μέχρι τα άκρα».
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι αγνοήθηκε η ρητή απαγόρευση από τον Πρύτανη της διεξαγωγής του «πάρτι» μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Ιδρύματος, με αποτέλεσμα πέραν όλων των άλλων να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των δραστηριοτήτων του Πανεπιστημίου και να επιβαρυνθεί οικονομικά το Ίδρυμα με τον καθαρισμό των χώρων που χρησιμοποιήθηκαν, οι Πρυτανικές Αρχές θεωρούν υποχρέωσή τους να ενημερώσουν την Πολιτεία και την Κοινωνία για την καταπάτηση του Νόμου, καθώς και των βασικών αρχών επιστημονικής και δημοκρατικής λειτουργίας ενός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

Επισημαίνουν προσθέτως, ότι η ανοχή τους σε παρόμοιου είδους φαινόμενα έχει εξαντληθεί και είναι έτοιμες να κινήσουν όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να διασφαλίσουν τις αρχές της νομιμότητας και διαφάνειας.

Επεκτείνεται σε όλους τους δήμους το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

Επεκτείνεται σε όλους τους δήμους το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα


Έως 350.000 θα φτάσουν οι δικαιούχοι σε πρώτη φάση από την καθολική εφαρμογή για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (ΕΕΕ), που το υπουργείο Εργασίας έχει δεσμευτεί από το τρίτο Μνημόνιο να θέσει σε λειτουργία από τον Απρίλιο του 2016 και μετά.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Πρόνοιας προωθούν το συγκεκριμένο μέτρο, με στόχο να βοηθήσουν χιλιάδες συμπολίτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα διαβίωσης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Στην τελική του μορφή, το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα εκτιμάται ότι θα μπορεί να καλύπτει έως και 780.000 άτομα, που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Πρόνοιας έχουν διαπιστώσει πόσο δύσκολη και γραφειοκρατική ήταν η διαδικασία και γι' αυτό προετοιμάζονται να βρουν λύσεις άμεσα. Άλλωστε, από τον Απρίλιο και μετά, αποτελεί μνημονιακή δέσμευση η σταδιακή επέκταση του ΕΕΕ σε όλη την Ελλάδα. Η υποστελέχωση των υπηρεσιών στους δήμους, αλλά και ο τεράστιος όγκος των πολιτών που εκτιμάται ότι θα σπεύσουν για να καρπωθούν τη συγκεκριμένη παροχή, αναμένεται να δημιουργήσει μεγάλες δυσκολίες. Στην πιλοτική εφαρμογή δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις πολιτών που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις, αλλά επέμεναν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Επίσης, υπήρξαν περιπτώσεις που δεν δηλώνονταν τα ακριβή στοιχεία, είτε από λάθος, είτε από άγνοια. Οι αρμόδιες υπηρεσίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με περιπτώσεις που ο δικαιούχος ήταν πολύτεκνος και στη δήλωσή του φαινόταν ότι δεν είχε καθόλου παιδιά. Όλα αυτά προκάλεσαν μεγάλες καθυστερήσεις, ενώ άφησαν πίσω και την καταβολή των δόσεων σε αρκετούς από τους δικαιούχους.

Έχει ήδη διαπιστωθεί ότι μπορεί να καταστεί εφικτό, στην καθολική του εφαρμογή, το μέτρο να εφαρμοστεί για 350.000 δικαιούχους από όλη τη χώρα, με ετήσιο κόστος περίπου 500 εκατ. ευρώ. Θα προηγηθεί η σχετική έκθεση για τα προνοιακά επιδόματα που ετοιμάζει η Παγκόσμια Τράπεζα έως το τέλος του τρέχοντος έτους και από την οποία θα επιδιωχθεί να υπάρξει συγχώνευση παροχών, με στόχο την εξοικονόμηση κόστους. Υπολογίζεται ότι ένα μεγάλο μέρος από τα χρήματα που χρειάζονται για να καλυφθεί το πρόγραμμα, θα βρεθούν από αυτό το συμμάζεμα των προνοιακών επιδομάτων, που επιχειρείται. Η εκτίμηση των υπηρεσιών Πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας, με βάση τα εισοδήματα που δηλώθηκαν το 2013, είναι ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 780.000 ο τελικός αριθμός των δικαιούχων, από το 2017 και μετά. Το κόστος του προγράμματος έχει υπολογιστεί ότι μπορεί να ανέλθει έως και το 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Νέα φοιτητική κάρτα και αλλαγές στο φοιτητικό επίδομα

Νέα φοιτητική κάρτα και αλλαγές στο φοιτητικό επίδομα



Το Φοιτητικό Επίδομα αλλάζει και συνδέεται με νέα φοιτητική κάρτα
Την δημιουργία μιας νέα Φοιτητικής Κάρτας που θα συνδεθεί με όλες τις παροχές που χορηγούνται στους φοιτητές της χώρας όπως το φοιτητικό επίδομα και η δωρεάν σίτιση προανήγγειλε σήμερα ο Υπουργός Πολιτισμού και Παιδείας Ν. Φίλης.
Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε σε πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να προωθήσει μια νέα κάρτα φοιτητή που θα συνδέει τις παροχές μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού μητρώου. Μέχρι στιγμής το φοιτητικό επίδομα χορηγείται με χειρόγραφη διαδικασία και ελέγχους με την αναμονή για την χορήγηση του επιδόματος να φτάνει πολλούς μήνες όπως και αυτή την στιγμή εκκρεμούν επιδόματα σε φοιτητές από πέρσι. Έτσι πλέον οι αιτήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά αλλά και οι διασταυρώσεις για το ορθό των αναγραφόμενων από τους φοιτητές
Το μητρώο αυτό όπως ανέφερε ο Ν. Φίλης θα διευκολύνει και θα επιταχύνει την διαδικασία αλλά θα αποφεύγονται όπως είπε και κάποιες μικρές περιπτώσεις διαφθοράς όπως αυτό που παρουσιάζεται στην δωρεάν σίτιση. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Φίλης η δωρεάν σίτιση των φοιτητών λειτουργεί ουσιαστικά κάτω από ένα καθεστώς αδιαφάνειας. Ο κ. Φίλης ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν περισσότερες λεπτομέρειες για το ζήτημα.


Για την καθυστέρηση στην πληρωμή του στεγαστικού φοιτητικού επιδόματος δεν έδωσε καμία απολύτως πρόβλεψη για το πότε θα πληρωθούν οι εκκρεμότητες, αφού όπως είναι γνωστό αυτή την στιγμή υπάρχουν άδεια κρατικά ταμεία.